Strongfit

Deze les is een trainingsmethode die de nadruk legt op correct, functioneel en efficiënt bewegen. Denk hierbij aan veel kracht en balans oefeningen om het lichaam in een krachtig evenwicht te brengen. Met de bewegingsprincipes van StrongFit zullen de coaches deze zwaktes aanpakken door oefeningen te programmeren als slee sprints, yoke walks, en zandzakken dragen en gooien. En inderdaad, dit is intens – maar op een goede manier! StrongFit is er om een sterk, gebalanceerd en gezond lichaam te creëren. Het gaat dus niet altijd om wat je doet, maar vooral hoe en waarom. Gym Zuyd is er voor iedereen!

Crosstraining

De training bestaat uit een warming-up, een technisch gedeelte om de Crosstraining bewegingen aan te leren en een intensieve WOD (workout of the day). De resultaten van de METCON (metabolic conditioning) noteren we op een whiteboard om een sportelement aan de training toe te voegen. Daarnaast houd je je eigen vorderingen bij en stel je doelen op voor jezelf waar je aan wilt werken. De ultieme uitdaging voor iedere sporter, ongeacht leeftijd, beroep of fysieke gesteldheid. Haal het maximale uit jezelf en verleg je grenzen tijdens de Workout of the day. Elke dag weer een andere training, je dagelijkse trainingsschema zonder na te hoeven denken.

Liftfit

Dit is een les waarbij we ons focussen op het Olympisch gewichtheffen binnen de weightlifting zoals de Snatch en de Clean and jerk. We werken hier vooral aan de technische uitvoering van deze bewegingen zowel met PVC pijp als met lege barbells. Maar niet alleen staat de techniek centraal, ook de flexibiliteit, coördinatie en explosiviteit wordt onder de aandacht gebracht. Het is belangrijk dat deze oefeningen goed worden uitgevoerd, zodat er op een verantwoorde manier, optimale resultaten worden behaald met een zo klein mogelijke kans op blessures. De technieken uit deze les zullen je helpen om efficiënter te bewegen tijdens de WODS.

Bootcamp

Een geweldige groepstraining die conditie- en krachtoefeningen combineert. Vrijwel altijd wordt de training in de buitenlucht gehouden. Tijdens bootcamp wordt er veel gebruik gemaakt van obstakels die in de omgeving aanwezig zijn, denk bijvoorbeeld aan bankjes, stoepranden, boomstronken en hekken. Ook kan het zo zijn dat er tijdens de bootcamplessen in tweetallen of in kleine groepjes wordt gewerkt, zodat je elkaar kunt gebruiken om bepaalde oefeningen uit te voeren.

 

​​Boksen

Onze zaktrainingen zijn een complete work-out waarbij alle facetten van het kickboksen aan bod komen zonder een stoot te hoeven incasseren. Daag jezelf uit om je uithoudingsvermogen naar een hoger niveau te tillen door middel van onze intensieve zaktrainingen. In een duo-vorm zal je uitgedaagd worden verschillende stoot- en trapcombinaties uit te voeren. Tussendoor zal je krachtoefeningen doen met als doel je uithoudingsvermogen naar een hoger niveau te tillen. Zaktraining is de manier om veel calorieën te verbranden en het lichaam snel in topconditie te krijgen. De trainingen zijn pittig, maar je hebt zelf controle over de intensiteit.

CrossPower (binnenkort weer terug)

Boxing in combinatie met een Crosspower workout. Het is zwaar en intensief. De term Crosspower staat voor een trainingsvorm die een combinatie inhoud van gymnastics, athletics, power training en dynamic exercises. Eenvoudig vertaald: optimale kracht en bewegingsvorm uitgevoerd met een hoge intensiteit. In deze les combineren wij het met Boksen op de zak en losse Bokstechnieken. Deze combinatie maakt het een top training om in vorm te komen en je lichaam positief te veranderen. Je kan meedoen op je eigen niveau en begeleiding van de coach is ervoor om je hier in te ondersteunen. Doe mee en ervaar het zelf!

Open Gym

Tijdens deze uren kun je zelfstandig werken aan het verbeteren van verschillende technieken en “thresholds” (oefeningen waar je minder goed in bent, ook wel Goats genaamd) zodat je nog beter kunt presteren tijdens de WODs. Denk aan het oefenen van Double Unders, Handstand progressies, Power & Olympic Lifts etc. Misschien wil je meer kracht opbouwen, stretchen en foamen of gewoon een gemiste WOD inhalen met een van je trainingsmaatjes.

Aanbod

© 2019 Proudly created by Gym Zuyd. 

  • Facebook Social Icon
  • Instagram